Borrar Mensaje sacaries

  • Host: 88.27.22.106
  • IP: 88.27.22.106
  • Navegador: Internet Explorer 7.x
  • S.O.: Windows XP
email  
www  
Fecha  28/11/2008 23:56

regulació per a anar a buscar bolets :DOGV 27-11-2008
Mensaje
Publicidad
Mireu l'odre a:
http://www.docv.gva.es/portal/portal/2008/11/27/pdf/2008_13734.pdf
L’àmbit territorial d’aquesta ordre ve reflectit en l’annex I, i comprén la totalitat dels termes municipals de la Pobla de Benifassà, Castell de Cabres i Herbés, i una part dels de Morella, Vallibona, Catí, Xert, Canet lo Roig, i Rossell
A l’efecte d’aquesta ordre es realitza una distinció entre modalitat recreativa i modalitat d’aprofitament, les quals es defineixen de la manera següent:
a) S’entén per modalitat recreativa la recollida consuetudinària episòdica amb limitació de fins a un màxim de 6 kg de bolets per persona i dia entre totes les espècies.
b) S’entén per modalitat d’aprofitament la recollida que excedisca la quantitat de 6 kg de bolets per persona i dia entre totes les espècies
El període hàbil per a la recollida del rovelló (Lactarius deliciosus i Lactarius sanguifluus) en la modalitat denominada recreativa comprén des de l’1 de setembre fins al 31 de desembre. No s’estableix cap limitació respecte al període hàbil per a la modalitat de recollida recreativa de bolets distints del rovelló.
La grandària mínima de recollida de carpòfors de pinetell o
rovelló haurà de ser de 4 centímetres de diàmetre del barret en qualsevol de les orientacions possibles.
La recollida de bolets i la resta de fongs amb peu s’haurà d’efectuar respectant en tot moment les determinacions següents:
a) Tant en la fase de localització com en l’acte de recol·lectar bolets, es prohibeix remoure el sòl, com també alçar qualsevol tipus d’humus, siga manualment o amb l’ajuda d’eines.
b) S’hauran de deixar intactes els exemplars que no es vulguen
recollir per qualsevol motiu, tant per la mala conformació, falta d’interés per a la persona recol·lectora, per dubtes en la seua identificació, etc.
c) La recollida s’haurà de fer sempre deixant el miceli al seu lloc, siga mitjançant el tall dels exemplars per la base, traient-los sencers,utilitzant exclusivament navalla, o eina semblant, la fulla de la qual no excedisca d’11 centímetres de longitud, o utilitzant qualsevol altre mètode científicament contrastat que no perjudique la reproducció de l’espècie fúngica i la seua persistència en el medi natural.
d) El transport a peu dels bolets pel medi forestal on s’han recollectat s’haurà d’efectuar, de forma genèrica, dins d’un recipient obert en la cara superior, tipus cistella, de material permeable a les espores, com ara el vímet, la palla, la canya o semblants, sense recobriment interior o exterior que impedisca o disminuïsca l’esmentada permeabilitat.
En el cas de portar tapes, aquestes hauran de ser concordes al que disposa aquest apartat sobre material i recobriment.
e) No s’hauran de recollir exemplars extramadurs de qualsevol
espècie
El propietari forestal, individualment o de forma conjunta,
podrà manifestar expressament la decisió de no permetre l’entrada indiscriminada de persones per a la recollida de bolets i altres fongs a finques de la seua propietat
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               





Volver al foro

 

Responder


Nombre / Nick
EMail
Subject / Titulo
Link a tu Web
Recibir un email cuando mi mensaje sea contestado

Mensaje